bg-consulting

Profesionalne konsultacje
ABS, czyli hamuj bezpiecznie
Katalizatory.pro Lublin http://www.sklep.skoda.pl/pl/sklep/b/324/superb-ii-fl-felgi-i-kola.html

W różnego rodzaju pojazdach pojawiają się coraz to nowe, bardziej innowacyjne rozwiązania, które często mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa ich użytkowników. Ten trend dotyczy także motocykli.

Minęły już czasy, kiedy tylko odpowiednie zachowania kierowców pozwalały uniknąć zagrożeń na drodze. Okazuje się, że najtrudniejsze w prowadzeniu motoru nie jest samo jeżdżenie, ale… hamowanie.

Dlatego też nowoczesne maszyny coraz częściej wyposażone są w system ABS, który ma ułatwiać ten niełatwy zabieg. Powoduje, że proces awaryjnego hamowania staje się dużo bezpieczniejszy, a także łatwiejszy w wykonaniu.

Sprawiają, że siła hamowania zostaje odpowiednio rozdzielona na przednie i tylnie koło. Warto wiedzieć, że jeśli kierowca nieumiejętnie rozłożyłby tę siłę, bardzo łatwo mógłby wpaść w poślizg.

Przy jeździe tak niestabilną maszyną, jaką jest motocykl, zbyt gwałtowne i nieproporcjonalne użycie hamulców może zakończyć się wypadkiem. Pomimo takich usprawnień każdy kierowca powinien wiedzieć, jak rozłożyć nacisk hamulców na koła we własnym motorze.

W motocyklach szosowych w 70% powinno hamować przednie koło, a w 30% tylne. W chopperach te proporcje są nieco bardziej wyrównane.